KITAduduk


Wednesday, December 15

Pagi bersama seorang lelaki

tarik nafaz.
uuu..haahhhh!.

Rindu ke? aku dah balik! *senyum angkat2 kening.

walaupun macam2 perkara dah berlaku. sana sini. itu ini. sepanjang minggu ni, aku cuba terima dengan tenang. satu2 aku susun ikut keperluan. ada yang  diatas patut kebawah, aku tarik bawak turun. yang menarik dibawah aku tolak2 bagi gayat diatas.

ikutkan banyak betul nak aku catat satu persatu. tapi aku perlu waktu yang tenang. ya yang cukup tenang.
mungkin macam sekarang.

waktu pagi yang kau2 masih dalam selimut.

aku baru lepas berym dengan bobby. dan aku tak tahu macam mana boleh aku cerita segala. mungkin dia juga sedang alami masalah yg sama.

soal perancangan.

hari2 kita merancang. merancang dan terus merancang untuk esok. esok. dan esok. yang mana kau nak hidup ni sempurna. sempurna tak kira dari segi keluarga,cinta,kewangan.

aku dah bosan hidup dalam kesempurnaan. terlalu lancar hari2. terlalu tak berfikir apa. dan semalam  bobby tepok kejutkan.

kau belajar apa dalam hidup ni? janganlah terlalu mengejar kesempurnaan. kalau semua yang kita nak mengikut kehendak, kita tak akan dapat keredhoan dari Tuhan.

sini aku ajar kau rasa hidup.

kau rancang apa kau nak, kau ikut dan dalam masa yang sama kau lepas semua biar Dia yang tentukan. kau tak boleh kawal semua dalam satu genggam . kau tak larat. kau tak mampu. hidup dan belajar terima hakikat. kalau tak boleh berlari, jalanlah capai impian. lambat itu lagi selamat dari laju tapi tak semenggah.

jangan pulak duduk dan lihat apa jadi.jangan menyerah terus. duduk rehat cari balik diri kau.

dan aku terus duduk rehat sampaai terlelap.

P/s: berpagi dengan seorang lelaki. * no no kami bukan gay cuma jejaka terhangat*

9 comments:

  1. oh. inilah bobby.
    tele betul entri kamu berdua.

    ReplyDelete
  2. aku pun penat cari kesempurnaan, dah la. relaks lah. haha. biar duduk diam2 tunggu ko masuk minang aku. eh? hahaha. gila dah pagi2 ni

    ReplyDelete
  3. ohmaigod..jejaka terhangat?

    oh okayy...sudah tukar...lalala

    ReplyDelete
  4. sesetengah orang apa dia nak dia akan dapat, terutama benda yang material.. ibu bapa kaya nak apa je terus dapat, aku lain cerita aku nak apa je aku kena usaha sendiri.. sebab tu bila aku dapat sesuatu yang aku nak walaupun lambat aku jadi puas hati.

    ReplyDelete
  5. aku: kalau dalam otak tengah fikir benda yang sama. itulah.

    N: kau mmg gila. aku tunggu perempuan plak pinang aku. amacam kau ada bran?

    miss fireflies: sekarang begitu lah ye.. tgh panas. haha

    ReplyDelete
  6. izzat aziz : adoi perli nampak. dlu masa muda mudi mcm tulah.. semua nak harap duit mak bapak. skng bila dah takda. kne belajar sendiri. lagi rasa apa yng kita dapat.

    ReplyDelete
  7. bobby pun baru cerita tema yang lebih kurang sama di ruangan dia.

    ReplyDelete
  8. salam...

    1. haishh lama tak hupdate.. haha
    2. sempurna.. bosan ar... siyes.

    ReplyDelete
  9. aku : tau pulak bobby mane

    yaniey cikedies : byk keje yani, mmg siyes bosan

    ReplyDelete

jiwa kamu nak tambah apa? silalah