KITAduduk


Monday, December 20

Dalam ramai2, aku sorang2.

Macam agak biadap bila aku minta sarapan pagi pada jam 2pm. Tapi aku lapar lontong! kesah apa aku nak makan jugak. Tapi dapat ke?

Macam hidup ini jugak, penuh dengan harapan dan angan2. nak semua kalau boleh. tapi mampu ke?

jam 2 petang aku masih menanti lontong.

kadang aku rasa ada sesuatu yang tak cukup dalam diri. walau duduk dalam ramai, aku tetap rasa kosong yang tak tau nak sumbat dengan apa. Balik dari bermonoloqe dengan teman2 semalam, aku duduk didepan laptop ni. tak tertaip apa.

buzz!
subuh weh!  *msg ym.

patutlah rasa kosong dan ada yang tak melengkapi, magrib isyak dan subuh aku lari.

aku uzur.
kau tolong doa utk aku. *reply msg ym

betapa malasnya badan. memang inilah sebab aku rasakan diri kosong, dan ada yang tak melengkapi. kalau pun gunung, langit dan laut itu milik aku,  akan rasa kosong jugak kalau semua itu tak berpenghuni. semuanya berbalik pada yang Satu. kau hilang tuhan, kau  sesat dalam kesendirian.

6am. Alhamdulillah. tidur dalam keimanan. mungkin.

7 comments:

  1. banyak kali dah org suruh ni...

    ReplyDelete
  2. kan saya dah kabarkan, solat itu fardhu ain.

    ReplyDelete
  3. miss fireflies: itulah. manusiakan

    misshazalisme : thanks!

    kau: saya tahu. tapi selalu lupa.

    ReplyDelete
  4. perasaan jek rs diri tu 'sendiri' & 'seorg',,kalu nk ikutkan,,sume org rs camtu,,(trmsk diri sndiri haha )DIA kan sntiasa ade,ngadu kt DIA,mntk kekuatan.jgn ler ikutkan sgt,,,xgitu??:)

    ReplyDelete

jiwa kamu nak tambah apa? silalah