KITAduduk


Monday, November 22

Dia

Dia amat kasihan.keluarganya sudah tiada.. hidup seorang diri di rumah besar. Dia harus kuat ,dia kena tabah.


kemalangan itu buat dia hilang kawalan diri. Dia terus mencalitkan dosa keatas sesiapa yang didamping.


Akibat dosa yang terpalit, rahsia terbongkar, maruah diri dihina. dia menjadi tuan pada diri, menjadi hakim pada diri, ambil nyawa sendiri dengan membunuh diri.


P/s: kita mungkin tak dapat rasa penderitaan dan kesengsaraan orang yang sedang menderita.. Tapi apa yang kita boleh harap ialah suatu hari nanti tuhan tunjukkan dia jalan kebahagiaan. 


5 comments:

  1. aku tak faham kau. tapi aku cuba. jangan kata aku paksa. aku mahu faham. cuma kau yang perlu longgarkan selindung2 kau. kau yang perlu nampakkan sorok2 kau.

    yang risau ditipu, dialah penipu
    yang risau dicuri, dialah pencuri
    yang risau dimaki, dialah pemaki
    yang risau dimarah, dialah pemarah
    yang risau dicinta, dialah pencinta

    fikir itu. moga kau kuat.
    walau dengan aku.
    walau tanpa aku.

    ReplyDelete
  2. doa dari jauh untuk dia.

    ReplyDelete
  3. semoga dia temui jln kebahagian. hanya doa dpt di hantar.

    ReplyDelete

jiwa kamu nak tambah apa? silalah